昨晚依稀聽到雨聲,早上不甘願的起床後,微涼的房間外看到路上行人撐著雨傘。在舊金山很難得的下雨天,這裡似乎是常態,第一次在紐約遇到下雨天。雖然在台灣很常下雨,但是我已經習慣舊金山的天氣,這種下雨天加上沒睡飽的精神,讓我備感疲倦。

( It had started raining since last night, I woke up in a bad mood because I didn’t like rainy days whatsoever! I used to sunny days in San Francisco, but just the second day in NYC it rained so soon! Still felt tired. Gosh! My first month in SF, the most words I said is LONELY. Now I said TIRED most!)

IMAG0347.jpg   

今天有三個新生進來,人變多一點也感覺氣氛好一些,但她們看起來都不太小了。延續昨天的課程,我們互相分享彼此的國家地理常識和氣候人文等,這個老師注重每個人都有平均發言,我也很努力的講台灣的事,雖然我幾乎睜不開眼睛。趁他們在上課時偷照我們的上課情形。目前為止我最喜歡Greg的上課風格和內容!

(Today there were three new students joining our class. They look elder and also speak good English. Followed the last lesson, Greg( our favorite teacher so far) taught us geography and country knowledge, we knew the rank of our countries’ sizes, currencies, weathers, and languages, etc. I was a little sleepy but Greg cared of everyone’s participation, I tired sharing the fact of Taiwan. These are my morning classmates. Greg’s teaching is exact what I want!)

IMAG0348.jpg

IMAG0349.jpg

IMAG0351.jpg   

中間20分鐘下課時間,我到附近韓國街逛到了一間麵包店,進去買了一杯咖啡和麵包。自從我交到很多韓國和日本朋友後,我很喜歡這兩個國家的相關事物!

( I walked to Koreatown and bought some bread and coffee at this Korean bakery during 20-minute break time. It looked good and clean. The bread is also yummy. After I have lots of Japanese and Korean friends, I love everything from these two countries!)

SAM_0172.JPG

SAM_0171.JPG    

回到教室都還沒人回來。因為漸上軌道而開心,帶著略濕的頭髮拍張照紀念一下。( When I came back, nobody here. I felt happier because I thought everything was getting better. I was smiling!)

SAM_0175.JPG

 SAM_0176.JPG  

中午下課,我開口問同學可不可以跟她們一起吃午餐,我說我不想一個人吃飯了。她們也很爽快的說好啊!今天老師跟我們說樓下有間便宜好吃的熱狗漢堡店,叫Papaya Hot Dog( After class, I asked my classmates if we can eat lunch together. They of course said sure! I wouldn’t have meals alone anymore!)

SAM_0177.JPG   

SAM_0178.JPG   

我點了熱狗套餐,有兩個熱狗三明治和飲料,另外我還加點一份薯條,我在這裡每餐都吃很多,難怪變胖了!但我覺得這裡東西比舊金山便宜一點。我的同學一個是巴西人是英文老師,另一個是瑞士德語區人。

(There are different sauces fro hot dogs. I ordered a hot dog combo, two hot dogs with bread and a mango juice and extra French fries. They only cost 6 USD. (Compared with food in SF, it was cheaper!)

They are my classmates. One from Brazil is an English teacher, and the other is from Swiss-German.)

SAM_0179.JPG  

因為我還要回學校上課,就先走一步,回到學校照一下我們學生的名單,跟舊金山相比人實在太少了!至少差了2/3

(Too less students! Only one-third amounts of students study here.)

SAM_0180.JPG   

下午的課依舊感覺太簡單而無趣,下課後又到附近Koreatown晃了一下,滿街的韓文招牌!(All Korean signs in Koreatown!)

SAM_0181.JPG   

今天下雨天找藉口沒出去晃太久,這次走了不同的路徑回到飯店。飯店旁除了Penn Station以外,還有美國郵政總局(US Postal Service),很雄偉的建築物。

SAM_0182.JPG

SAM_0183.JPG    

這裡展示了古老的郵政相關用品。(The stuffs were for the postmen in the past.)

  SAM_0184.JPG SAM_0185.JPG SAM_0186.JPG    

沒看過這麼漂亮的郵局。(The beautiful post office I have never seen.)

SAM_0187.JPG     

這裡有一個小小的郵局博物館。(There is a small museum.)

SAM_0188.JPG

SAM_0189.JPG        

從郵局走回來只要五分鐘。想起這裡是個飯店,應該會有健身房!問了警衛原來真的有一間在地下室。進去要刷門卡,稍微參觀了一下裡面,當然是比不上健身中心,但是如果為了減肥運動的話應該還堪用!重點是要善加利用這裡的措施,我付了那麼多錢!

( I guess there is a gym in the hotel. The guard told me the fittness center is in the basement. It’s not so luxury as a gym, but I can work out here to lost my weight!)

SAM_0190.JPG

SAM_0191.JPG   

(洗衣房就在健身中心旁邊,我問了正在洗衣服的同學,原來要先花五元買卡,再花五元儲值,也太愛賺錢了吧!)

The laundry room is next to the fitness center. We have to pay 5 USD for a card, and pay another 5 bucks to add credits! I asked a boy and he also said it’s ridiculous!

SAM_0192.JPG  

 

我決定要從今天開始養成運動習慣!我後來換完衣服下去健身房騎了腳踏車和用了踏步機,我想我可以開始減肥了!但是….

(From today, I decide to work out every day! I get fatter!! After a while, I went back to the fitting center again. After the exercise, I swept a lot and felt my leg sore! I thought I could lose some weight, but….

 

運動完我餓了!我到旁邊街上嘗試5USD五道菜的自助餐,我吃的更多了…..

(I was starving after exercising! I tried a Chinese cafeteria, 5 items for 5 USD,gosh… I ate more!

IMAG0352.jpg   

 

紐約的優點是吃的餐廳非常多,每天換一間都不會重複。大部分都還蠻便宜的,這點比舊金山好。

(There are lots of choices of delis. I can try different one every day. And I think I spend less on food than in SF.)

IMAG0354.jpg   

 

 

I need eat less or work out more!!!! I hate my potato face!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    請叫我貓貂瑩 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()