close

令人期待的萬聖節快來了!這個活動將會是我來紐約後第一個大節日,所以我當然要投身參加!雖然人生地不熟,還不知道能去哪裡參加萬聖節遊行,不過決定今天下課後一定要去好好物色我的萬聖節服裝!

(One of the biggest events –Halloween, is coming, it would be my first big holiday in New York! Of course I wouldn’t skip it! Actually so far I hadn’t had any idea about it, but I decided to but my Halloween costume after school.)

  SAM_0723.JPG  

從我來紐約後,我每天都好想喝咖啡和甜點!下課後和韓國朋友會合後,還先繞到韓國城買來解饞~還看到跟我同一天進來的情侶同學,他們非常有型,我猜他們來自義大利(現在寫的時候就確定果然是義大利來的!)

(I don’t know why I am hunger for desserts and coffee so much after I arrived in NYC. I came to this good Korean bakery. I saw my schoolmates; they are a couple and very fashionable, I guess they are form Italy!)

SAM_0722.JPG 

Yelp查了一下萬聖節的專門店,繞了半天發現連進場都要排隊,真的見識到了他們對這個節日的期待性。

(We had to queue up to enter the Halloween store. Everyone looked forward to Halloween!)

SAM_0726.JPG

 SAM_0727.JPG  

對我們來說這種專門店好特別,大家很認真的思考要扮演什麼角色。我呢,則想當殭屍或恐怖的鬼!

(There are lots of special role-play costumes for people to change their looks. So interesting, I hoped I could find zombies’ or horrible costumes!)

SAM_0728.JPG

 SAM_0729.JPG  

沒辦法賣關子了!我想你們都知道最後我買什麼服裝

(Guess what I got? I think you have already known it!)

 

下課後都太晚了,我只能在附近吃點東西,跟韓國朋友一起就吃韓國料理啦!結果怎麼選到中國炒飯!韓文不懂就算了也看不懂英文

( After shopping, it was very late. We had Korean food because I went with Korean friend. I really like Korean meals, but why I ordered Chinese fried rice!? It was a mistake!)

SAM_0731.JPG   

吃飽了和韓國朋友一起來試妝,太好玩啦!非常投入我的角色!!我是邪惡性感的吸血鬼女爵! (We went back to my residence and tried my Vampiress make-up! I want your blood!!)

SAM_0738.JPG  

He is a …, actually we didn’t know what kind of role he played…

SAM_0739.JPG  

看到照片還嚇到自己!( How could a vampires scare herself!?)

SAM_0741.JPG  

我要吃了你!(請自動忽略我的豬窩!) ( Wait for me until midnight!! Please ignore my pig sty!)

SAM_0757.JPG  

 

真期待萬聖節的到來! ( Halloween!!! Ya!)

 

 

1029 

這幾天好冷喔!今天起來發現手機下雪了! (It was so cold during these days! When I woke up, I saw it was snowing. I checked my smart phone and it showed the snow! Wow! Only 1 degree!)

SAM_0758.JPG  

在床上賴了好久,還伸手想去摸雪,不過馬上就融化了,這是我第一個下雪天,再冷也要出門!

( I stayed on the bed to watch the snow, and even opened my window to touch it, but it melted so soon! I had to go out to feel the first snowy day!)

 SAM_0760.JPG  

我不敢想像這樣的景象會在不久的將來會常常出現!

(I can’t imagine snowy days will be very normal in the nearly future!)

 SAM_0762.JPG  

其實這樣的地面非常滑,步步維艱,幾乎要滑倒了。

(The floor is slippery because of a little snow, I almost slipped on the ice!)

SAM_0759.JPG

Pumpkins are covered with snow! Does it mean the winter is coming?

SAM_0761.JPG 

 So romantic but mad cold!

 

外面冷到不行,趕緊跑進購物中心,東西很多,我買了一些飾品增加我萬聖節服裝的說服力。但是好巧不巧在我要結帳前收銀機壞掉!我浪費了30分株以上等結帳,她們的服務態度也實在很沒效率,為了$20的小東西還不能付現金,叫我在不同的櫃台等來等去,明明大排長龍還動作非常慢!!)

(I went to Manhattan Center to get some accessories for my Halloween costume. It was unlucky just before I checked out, the cashiers were broken. I waited for such a looong time! I hate the clerks’ careless and slow attitude.)

 

我和同班同學Charlie約好陪他去逛逛萬聖節的商店,又濕又冷就是真正下雪天的感受!一起去學校附近的披薩店享用熱騰騰的pizza!而且我吃得跟他一樣多!!!(I met my classmate Charlie to buy his Halloween costume. We felt wet and cold and rushed to a pizza place to keep warm! I ate as much as him!)

SAM_0764.JPG   

 

老天!我為何有這麼好的食慾啊!?

(Why I always have a good appetite for everything! )

arrow
arrow
    全站熱搜

    請叫我貓貂瑩 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()