close

今天早上在很愉快的氣氛中上課,開始和老師同學比較熟以後,也能從中獲得一些不同人的優點和幽默,雖然還是不能叫作crazy people,不過她們的生活經驗比舊金山的同學要多一些,可能也是因為年紀比較大一點吧!

( After several days getting along with classmates and teachers, I felt much better. I start to admire their advantages and humor, even though they are not kind of CRAZY.)

 

今天上課聊到美國年輕人的地理常識貧乏到不行的問題。我的巴西同學說,有一次她去逛街的時候,旁邊一個美國年輕女生要她幫忙看一下衣服的款式,後來就順便聊起天了。那女生問到,你從哪裡來,她回答巴西後,居然問我同學,你們住在樹上嗎?我同學差點沒傻眼,回答她說,對啊,我們還住在游泳池裡!其實我爸爸是猴子呢!”我笑到不行差點從椅子上掉下來!

(During the class, we talked about American young people’s lack of geography. My Brazilian classmate mentioned that one day she went shopping and met an American girl asked for her suggestion of choosing clothes. When she told her she is from Brazil, the American girl replied her,” Are you living on trees?” My classmate answered her in a funny way,” Yes, we also live in the swimming pools! And even my father is a monkey! ” I couldn’t help laughing and almost fell from my chair!)

 

下課後也因為太懶太累,就只在附近幾條街上逛逛,看到了UNIQLO34th St新店開幕,人山人海的盛況跟台灣沒兩樣,雖然這間不是第一間店。日本公司可以搞成這樣也太厲害了!

(Japanese company UNIQLO Grand opened on 34st ST. Hundreds of people headed in the new open store. So amazing the business model successes in USA!)

SAM_0270.JPG     

SAM_0273.JPG SAM_0274.JPG  

SAM_0275.JPG SAM_0276.JPG  

晚上回來,還在舊金山的朋友居然開視訊跟我聊天,真是太開心了!我來這幾天,其實也隨著距離,跟其他朋友在facebook有一搭沒一搭的聊天,漸漸的斷了連絡應該是正常的事吧!不過他們還願意跟我聊一下,真是太高興了,剛好那時有另一個韓國朋友來我房間參觀,不然我一定又要哭了!

( At night, my friends in San Francisco video called me on skype. I was mad happy! By the time passed, the distance between friends and I block our relationship. But they still care about me! )

SAM_0277.JPG      

        

arrow
arrow
    全站熱搜

    請叫我貓貂瑩 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()